Tuesday, August 5, 2008

Tiganul tot tigan este!

Povestea de azi este cat se poate de comuna. Ni se intampla tuturor in Romania, dar mai ales in Bucuresti. Pentru ca aici sunt unii mai destepti decat altii si incearca sa dovedeasca asta prin orice mijloc. Va zic eu: vigilenta nu strica niciodata!

Mergand la piata sa cumpar un pepene si ceva fructe, ma opresc pe b-dul Basarabia, langa Stadionul National, un loc plin cu tarabe ale tiganilor. In general fructele sunt frumos asezate, preturi pe masura (masura tiganilor). De aici, eu cumpar de obicei de la o doamna in varsta si foarte draguta (in sensul de amabila), dar acum era inchisa taraba ei asa ca aleg alta, aproape la intamplare. Un domn nu prea inchis la culoare, isi uda fructele si locul din fata tarabei lui. Preturi relativ OK... fetita lui de 4-5 ani dornica sa ma ajute la cumparaturi... Aleg 2 pepeni micuti, ii punem pe cantar, fetita in continuare dornica sa ne ajute apasa pe butoanele cantarului, taica-sau o ajuta si el la randul lui apoi noteaza pe calculator. Nimic spectaculos. Mai aleg niste mere, fetita in continuare dornica sa ne ajute apasa butoanele, tatal la randul lui la calculator... socoteala finala ce iese cu 1 leu mai mult decat am calculat eu mental. Mai sa fie! Dar asa spunea calculatorul!!

Nu-i nimic, verificam - poate ma insel. Punem din nou pepenii pe cantar, socotim cu fructele... de data asta rezultatul iese asa cum il calculasem eu. Deci nu ma inselasem, probabil calculatorul nu calcula bine, cine stie? Dau sa intind banii omului, fetita in continuare dornica sa ne ajute... Pentru ca-mi e drag de copii si pentru ca in general cred despre ei ca sunt destul de inocenti (cu exceptia furatului dulciurilor), ii intind banii fetitei si ii soptesc usor: "Poftim, da-i tu banii lui tati!" Imi primesc sacosele si stupoare! In mana tatalui erau acum cu 2 lei mai putin decat ii dadusem fetitei. "Stati asa!" zic eu, "am dat banii potriviti!" Se uita la fetita un pic nervos, iar ea cu o privire vinovata si cu o mana in buzunar scoate si cei 2 lei care lipseau. Ptiu!... Rasuflu usurat, de data asta chiar n-am facut nici o incurcatura. Barbatul a inceput cu "Ne scuzati!", "De ce faci fa asa?"... restul cred ca il stiti deja.

Eu mi-am vazut in continuare de drumul meu si ma tot intrebam: "Ce o fi avut nebunu de om cu saraca fetita??" Ce poate sa stie un copil de varsta ei, in afara de ceea ce vede in jurul ei? Caci cu doar 2 clipe in urma barbatul incercase sa imi fure 1 leu! :(

E trist, e penibil, e prostesc, e asa cum NU ar trebui sa fie. Iar ca sa ii explic unui "animal" ceea ce trebuie sa stie un om, este pur si simplu pierdere de vreme. Sper ca acest mesaj este citit de oameni, si intre noi vorbind, sa-mi spuneti cam ce tratament ar merita astfel de fiinte.

Oricat de tolerant si lipsit de prejudecati as incerca sa fiu - nu exista nici un dubiu: TIGANUL TOT TIGAN ESTE!

[2008-08-15]
Am descoperit intamplator un clip video de responsabilizare sociala. Stiu ca mai sunt multe altele pe internet, dar acesta are "ceva anume". Va invit sa-l vedeti:




Despre acest blog
Disclaimer and privacy statement
Actualizat: 2009-03-17.

___


No comments: