Sunday, May 11, 2014

Eurovision 2014 - curios, socant, interesant


Inspirat de postarea lui Cabral m-am decis sa scriu cateva cuvinte despre Eurovision 2014. Nu postul in sine si opiniile exprimate de Cabral sunt la baza motivului (fiecare cu parerea lui, normal), ci doar faptul ca am vazut postarea lui despre Eurovision 2014 chiar pe Google Plus la mine.


Curios de fel, si un pic socat de castigator (sau, ma rog, castigatoare - cum se considera Conchita Wurst), am dat de un interviu care, recunosc, m-a captivat un pic: am incercat sa inteleg. Am considerat tot timpul pana acum tot curentul asta gay si trans ceva anormal. E sau nu e... poate ca putin conteaza. Mi-a atras atentia urmatoarele cuvinte din interviu:

"Q: What would be your great achievment from Eurovition that you would want to personally get from the contest?

A: (...) from my inner believes it would be just great if people stop to think different than is used to, because there is so much going on throughout Europe these days - it's just awful all the news which are getting in day by day, and I think that it has to be a change... (...) everybody is allowed to do whatever they want it to do (in case nobody gets hurt), so... this would be the situation I want to create that people stop to talk and start to think, they don't have to love it, they just have to accept it - and that's all it's all about.




Remarci:
1. Concita este o persoana care gandeste, vorbeste articulat si coerent. Respect.

2. Este absolut decent sa ceri oamenilor din jurul tau sa gandeasca in loc sa vorbeasca din impuls, asa cum au fost invatati de o societate invechita. Societatea s-a schimbat, a evoluat, intr-un sens in care nici eu, nici tu (probabil) nu stii in mod absolut ca "e bine asa".

Suntem doar privitori neputinciosi a lucrurilor din jurul nostru care se schimba, unele in bine, altele in rau. Suntem fiinte adaptabile intr-un mod extrordinar. Vom supravietui.



Despre Austria la Eurovision 2014: e draguta piesa. Se pare ca e suficient sa stai acolo pe scena, si sa canti, ca sa castigi competitia.


















Despre Romania la Eurovision 2014: mi-a placut - foarte energica, foarte frumoasa. Bravo Romania. As zice un nemeritat loc 12 (na, sunt subiectiv!).















Despre Eurovision: in sfarsit am inteles ce inseamna aceasta competitie, in care rezultatul este de ani buni extrem de controversat. Eurovision este ocazia ideala de a prezenta situatii socante, diferite, creative intr-un anume sens iesit din formal. Este poate acel concurs care reuseste, an de an, sa supravietuiasca prin aparitii socante. Este acel spectacol care prezinta tuturor pasionatilor de muzica sau spectacol (includem aici copii si batrani), situatii noi. Invatam sa acceptam.



Recap Eurovision















Daca aveti ceva de spus, mi-ar placea sa cunosc opiniile voastre in comentarii.

[2014-11-05]


1 comment:

Unknown said...

Iulian, in sfarsit, de cand s-a terminat competitia, citesc si eu niste comentarii...cum sa le zic... cu cap!
Pe pagina mea am gasit atatea postari despre "femeia cu barba", incat mi-e greata! Aproape toate sunt extrem de agresive! Urat! Foarte urat!
Eu le-as zice asa: bai fratilor, cu cat sunteti mai virulenti, mai agresivi, veti da nastere la reactii pe masura! Oamenii in care dati, fara motiv real, vor reactiona! Nu vi se pare normal?
De ce nu mergeti pe principiul ca daca vreti sa vi se respecte o pozitie, o opinie, un principiu, trebuie mai intai sa invatati sa respectati?
Eu, de exemplu, nu ii inteleg prea mult, nici nu ma obosesc prea tare, dar ii accept asa cum sunt. Si daca mai au si talent... (asta nu aveti cum sa nu recunosteti!). In plus, evolutie inseamna si divesritate. Iar ca sa judeci, mi se pare normal sa te pui in locul celui pe care il judeci, sa incerci sa intelegi motivatia lui, si apoi sa te apuci sa emiti…verdicte! Am zis!!
Am facut in acest an un experiment: nu am privit spectacolul Eurovision! Am stat cu spatele la televizor si am ascultat. Cinstit, nu mi-a ramas in minte nici o melodie, niciun refren...au fost cateva melodii la care am intors capul si am privit sa vad cum arata interpretul...si atat! Toti au zbierat! Nu stiu, poate asa ar trebui sa fie, ca toti incearca sa dea maxim...